Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Politička komunikacija putem interneta – funkcionalna i moralna dimenzija

Predrag Haramija orcid id orcid.org/0000-0002-1675-4996 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski PDF 147 Kb

str. 447-459

preuzimanja: 2.380

citiraj


Sažetak

U radu se istražuje koliko i kako se u izbornim kampanjama internet koristi u svijetu i u nas, u kojoj mjeri utječe na informiranje birača i kako bi ga trebalo učinkovito koristiti. Prosuđuje se i kako bi trebalo moralno ispravno koristiti Internet u političkoj komunikaciji. Internet odlikuje mogućnost dvosmjerne komunikacije i preduvjet dobre političke komunikacije je koristiti ga kao sredstvo kojim se zajednički, kroz dijalog s drugima, kreiraju najbolja politička rješenja. Uz proučavanje dosadašnjih radova na temu, napravljeno je i istraživanje kojim je ispitana važnost interneta kao sredstva informiranja birača u gradu Zagrebu. Potvrđene su spoznaje da Internet stranke i kandidati najčešće koriste kao sredstvo oglašavanja (jednosmjerne komunikacije). Nasuprot tome, Internet je učinkovit ako se iskoristi njegov potencijal za dvosmjernu komunikaciju. Koriste li stranke Internet tako ostvariti će bolju stranačku mobilizaciju a i pridonijeti većoj izbornoj participaciji. I moralna prosudba političke komunikacije putem interneta ukazuje da treba težiti dvosmjernoj komunikaciji političara s građanima. Naravno, ta komunikacija se mora odvijati na način ravnopravnog, iskrenog i odgovornog dijaloga koji se poštujući dostojanstvo ljudske osobe vodi u cilju općeg dobra.

Ključne riječi

Politička komunikacija; izborna kampanja; internet; društvene mreže; etika; moral

Hrčak ID:

131308

URI

https://hrcak.srce.hr/131308

Datum izdavanja:

22.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.143 *